Heroes

Satt helt fängslad framför Animal Planet igår och tittade på Animal Cops Houston. Tänkte för mig själv att; det är ju det här jag vill göra! Tänk att det finns människor som kan vara så grymma mot sina djur, ha dom inlåsta i små burar, överge dom, strunta i att ge dom mat och tusen andra grymma saker. Och tänk samtidigt att det finns människor som bryr sig och jobbar för dom här djuren på allvar! Det var allt från kedjade utmärglade hundar, svårt sjuka svältande hästar till övergivna katter. Så hemskt.
Det jag reagerade på var att ägarna till dessa djur genom domstolsbeslut bara blev av med äganderätten, jag tycker att dom borde straffas också. Böter, fängelse, dödsstraff.. whatever.
Dessutom var ju anläggningen i Houston otroligt fin, men röda fina stallängor, jättefin veterinärstation och till och med fina rum där djuren fick träffa djurpsykologer (!!). Tänk att få jobba där!

Varför finns det inget liknande i Sverige? Djurens vänner i all ära men Djurens vänner i Borås drivs ju av en riktig idiot. Han lägger pengar från bidragsgivare i egen ficka, låter djuren leva under förfärliga förhållanden och för ett par månader sedan sköt han en hund i ett villaområde. Bara sådär. Nej den idioten kan knappast skaffa ett bättre liv för dom utsatta djuren.

Tur att det på andra sidan atlanten finns människor som bryr sig om djuren på heltid. Det gör mig väldigt glad.



Alice som har bott i våran familj i 8 år nu till sommaren,
vi hittade henne övergiven, mager och full med löss
en sommar i Karlshamn. Då var hon bara en liten kattunge.
Ibland har jag en känsla av att hon också skulle må bra av att
träffa en djurpsykolog :P



Kommentarer
Postat av: Mathilda

Okej, vart ligger det då? Vad kostar det? Vill börja träna igen känner jag! Hur ofta tränar du? Vi kanske skulle kunna träna i hop? Minns du vår prov vecka med pillan? :) hihi kram

2009-02-11 @ 12:36:04
URL: http://mathildaharneborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0