23 år - 23 kronor

Idag har jag underkastat mig det manliga könet, blivit övertalad och nedröstad... Jag gick med killarna till Borås Kebab. Detta fast än att dom vet att jag  HATAR  sån mat. Men nu firade stället tydligen 23 år, så alla maträtter kostade 23 kronor. Exklusive dricka.
Det blev i alla fall en Hamburgertallrik. Och en dricka. "En mellan-dricka också." sa jag. "Okej" sa han och fyllde på en mugg med dricka och satte på ett lock. Det tyckte jag var lite kul, varför frågade han inte vad jag ville ha för dricka bara för att jag inte sa "En fanta tack.". Någon blaskig coca-cola blev det iallafall.
Sen satt vi där ett tag och åt, det var inte speciellt gott. Dessutom glodde alla förväntansfullt och väntade på en kommentar från mig, frågade ideligen "Var det gott?" , "Vad tyckte du?", "Det var väll inte så dumt?" . Det slutade med att Filip åt upp min hamburgare.

Men billigt, det var det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0